Història d'una icona global
La primera figura Playmobil va veure la llum el 1974. Des d'aleshores s'han creat gairebé dos bilions d'homes, dones, nens, nenes i nadons amb diferents guarniments.
Els populars clics de 7,5 centímetres s’han desenvolupat i millorat constantment en durabilitat, qualitat i aparença. Al principi, els ulls i la boca venien impresos als caps, però poc temps després els caps van ser injectats amb dos colors diferents. Braços i mans, capaços d’agafar i sostenir objectes, han estat sempre injectats en el procés.
Des de 1982, totes les figures han canviat la seva aparença i carisma: tenen mans rotatòries i han incorporat nous colors, impressions, diferents estils de pentinat, sabates i roba. No només hi ha homes prims i esportistes, sinó també homes panxuts. Les dones ja no porten minifaldilles, sinó faldilles llargues i pantalons.
El 1981, el creixement de les figures Playmobil va portar a la creació dels nens que mesuren 5,5 centímetres i que es mouen de la mateixa manera que les figures adultes. A més, es van crear nadons de 3,5 centímetres. I des de 1990 s’ha creat la línia 1,2,3 Playmobil dissenyada especialment per als nens més petits.
Per què segueixen triomfant els clics?
L'assortit de Playmobil està format per uns 500 clics diferents. Les figures de Playmobil, produïdes amb plàstic d’alta qualitat, són gairebé indestructibles. Els nens encara juguen amb clics de la primera generació i els que eren massa grans per jugar-hi, els han guardat o venut. Altres s’han convertit en apassionats col·leccionistes.
Playmobil es caracteritza per idear joguines que fomenten la imaginació i la creativitat dels nens amb escenaris històrics (com els medievals o els pirates) i adaptats als nous temps però sense recórrer a modes passatgeres (com per exemple els paletes o els esportistes).
Els clics s’associen a valors positius i no es recorre a temàtiques violentes ni agressives. Aquest fet es pot percebre clarament en el disseny de les seves faccions, que transmeten una percepció d’amabilitat. A més, gràcies a la seva neutralitat, els nens poden utilitzar els clics en diferents escenaris sense que això suposi un condicionament a la seva creativitat i imaginació. D’aquesta manera es posa de relleu com Playmobil diverteix els nens, al mateix temps que exerceix un paper important en la seva educació.
Referència en l'àmbit educatiu
La línia de productes Playmobil fomenta la destresa manual i les aptituds físiques, cognitives i emocionals dels més petits.
Els clics no tenen nom ni personalitat, és el nen el que estableix el rol de joc. Per aquesta raó, molts psicòlegs els utilitzen perquè els nens reflecteixin els seus sentiments i es puguin expressar a través seu. I diverses àrees vinculades amb l’educació recorren als Playmobil per poder incidir sobre la conducta dels més petits de manera divertida i positiva.
La consciència de Playmobil en l’àmbit de l’educació també es reflecteix en accions com la del suport a l’escolarització a Sri Lanka, on l’empresa ha fundat una escola amb el seu nom per ajudar els nens més desafavorits de la zona. La línia de productes Playmobil fomenta la destresa manual i les aptituds físiques, cognitives i emocionals dels més petits.